Blog van week 12 & 13
2 december 2025 - Sliema, Malta
Beste lezer,
Mocht je jezelf afvragen leeft Caelin nog want hij heeft al 2 weken niks geschreven. Het was hectisch maar ik leef zeker nog en daarom schrijf ik vandaag 1 blog over 2 weken. Alsof dat iets speciaals is maar goed.
Het waren wel 2 leuke weken want papa kwam langs. Eerst moest er een week keihard gewerkt worden, nee geintje het is nu gewoon zo rustig in het hotel dat het soms even uitzitten is maar ik zou Caelin niet zijn als we het niet als nog gezellig maken dus ik hou het nog prima vol. Over de stageweek zelf heb ik niet veel te melden. Het waren de normale zaken ontbijt, room checks, check in(s) maar dat is allemaal vrij snel gedaan omdat er niet meer zoveel mensen komen.
Toen de werkweek erop zat was het zover en papa was geland in Malta. We gingen na zijn check-in gelijk meeten en samen eten met wat biertjes erbij en natuurlijk heel veel bijgebuurt, daarna gingen we 's avonds naar Footloose onze vaste club waar we over het algemeen te vinden zijn en heb ik hem daar ook even kennis laten maken aan wat maten van me. De dag erop ging een beetje hetzelfde alleen hebben we extra lang op het terras gezeten en even goed bijgepraat over van alles en nog wat, wedorm met het gezeldschap van een paar biertjes. Maandag gingen we naar mijn huis om daar te kijken en dat papa mijn huisgenoten kon ontmoeten. Om gelijk een goede indruk te maken haalde wat bier voor in huis, ik denk dat ik deze blog gewoon 'een paar biertjes' noem. In ieder geval met het genot van net een gekochte biertjes hebben we bij ons aan de eettafel zitten buurten met ze'n alle zodat hun papa ook konden leren kennen, dat beviel bij beide partijen goed en het was gewoon heel erg gezellig. Toen zijn we naar het hotel gegaan waar ik stage loop en heb hem daar een drankje gegeven en daarna een rondleiding door het hotel, ik heb hem de ontbijtzaal, de rooftop en onze beste kamer (208) laten zien. Hij vond het hotel kei mooi en zei dat hij trots was op dat ik deze keuze heb gemaakt om dit avontuur aan te gaan wat ik uiteraard fijn vond om te horen. Daarna zijn we gaan eten in de hoofdstad (Valletta) wat echt heerlijk en gezellig was. Daarna uiteraard weer in Footloose afgesloten. En op de laatste dag zouden we met ze'n 2en de ondergrondse ruines bezoeken om ook nog wat meer te zien dan alleen de strip. Maar het was ons niet gegund want het was tot eind december volgeboekt, dan hebben we niet veel keuze meer dan moeten we weer het terras wel op. Daar nog even extra bijgekletst en de avond afgesloten in Footloose. Ik vond dit zo'n leuke dagen met papa hier in Malta, de activiteiten maar vooral de sfeer en de klik die wij hebben. Bedankt nog papa!!!
Daarna moest er helaas weer gewerkt worden en dat ook nog in de middag dus dan is er nog minder te doen dan 's ochtends, gelukkig werkte ik met Dora de leuktste collega hier dus dan is het sowieso wel gezellig en maken we er het beste van. Wat ook leuk was is dat een Kroatisch koppel voor de 3de keer in een maand terug kwam omdat ze het zo leuk en fijn vinden hier. Ze waren hier een maand om aan hun boot te werken die hier staat dus vandaar dat ze steeds terug konden komen. Het is wel een heel gezellig en leuk koppel dus dat blijft leuk om ze dan weer te helpen en even bij te kletsen.
Dat was het wel een beetje voor deze 2 weken.
Bedankt voor het lezen en tot volgende week (misschien).
Groetjes,
Caelin Smulders

